September 9, 2021 - One decade... be present.

It’s been a decade since I got sick. I didn’t know then, that night, that my life was dramatically changed. I’ve done therapies, and they’ve...

July 18, 2019 Stay present... keep going


Considering that I called my last piece "test-driving" - do, it's ironic that I spend SO much time writing it - actually, writing, deleting, editing.
This morning, I found myself thinking some more about my whole thought process, & really came up with 2 ideas -

1) if there's a running theme tucked in my rehab work, it's "I can't/I'll over do it"

2) I want to know how much better I can get, & generally presume the worst

About the 1st thing - 
if I look at my actual track record, even looking at the really bad stretches, I've ALWAYS recovered - not always as fast as I want to, but I do.

But my PTSD Anxiety always gets in the mix, & says, basically "this won't work". As I sit here looking at that sentence, I think "the key is not to get the 'I can't, it won't work' to stop, but to recognize what's happening.

Today, in vision therapy, I felt surprised when I did something at the end, that I didn't think I would finish.

About the 2nd - there's no way for me to know.
When I listen to Ron talking about his plans, or my younger daughter talking about plans re her upcoming study abroad - I feel like "OMG, where am I in this whole picture?"

That's when I need the self compassion - I'm reminding myself today that I have to stay centered on right now - because that's the only thing I have control over.
What will I be able to do in 6 months, or a year? I don't know.

How much stamina will I have? I don't know.

What I DO know is that I've gotten a lot better than I was, & maybe eventually doing the things I mentioned - a more ambitious writing project, etc. - will be a thing for me. 

But I shouldn't presume that I'll either be exactly the same, or worse - as in, all my successes will somehow backfire.
Sometimes the timing of life is strange - without having read my Test-driving piece, Ann spoke with Dr. Margolis, & he basically said "she's doing really well, keep going..." - in essence, why quit when the going is good?

So, when I hear other's plans, I say to myself, as Ann said to me this a.m. "you're getting ahead of yourself, wondering about months down the road..." "focus on RIGHT NOW... And remember to notice how what you do IN therapy is having a positive impact OUTSIDE of therapy."

"And wherever your rehab work takes you down the road, you'll see when you get there."




Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to July 18, 2019 Stay present... keep going

  1. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavskärare som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett relationsproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Älska trollformler
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Bindande trollformler
    6) Uppdelningar
    7) Dödsförtroll
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
    via {drogunduspellcaster@gmail.com}

    ReplyDelete

© 2014 - 2019 Tamar Schwartz, Visible Person Invisible Problem (VPIP). Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.